Festival ZUNAJ

Festival zunaj – fotografski natečaj – Zmagovalci

RAZGLASITEV ZMAGOVALCEV FOTOGRASKEGA NATEČAJA – oziroma ZMAGOVALNIH FOTOGRAFIJ – Mnenje žirije

Na letošnji fotografski natečaj festivala Zunaj je prispelo manj fotografij kot na lanskega. Vsaj deloma je to lahko tudi posledica letošnje COVID 19 situacije, ki je na eni strani vplivala na organizacijo celotnega festivala in s tem vsaj deloma tudi fotografskega natečaja, po drugi strani pa je lahko povzročila tudi manjšo produkcijo fotografij.

Kot lani, tudi letos večina prispelih fotografij ostaja znotraj okvirov, ki bi jih lahko pogojno označili kot sprehajalniško, popotniško ali pohodniško fotografijo, čeprav se občasno dogaja tudi v bolj zahtevnih razmerah. Po motiviki ta fotografija redko presega nepotrebne omejitve lastnega kanona, po vizualnem učinku pa prav tako redko presega preprosto željo po všečnosti ali kvečjemu atraktivnosti. A te motive vseeno zajamejo fotografi, ki takrat niso sedeli na kavču in ki takrat niso rekli, da nimajo časa za pot.

ZMAGOVALNA FOTOGRAFIJA: Dušan Miška – Po startu

Komisija se je za zmagovalno fotografijo odločila soglasno. Bila je v ožjem osebnem naboru vsakega od članov žirije. Optimistična, likovno usklajena pripoved o organiziranem kaosu, o dinamičnem trenutku v nedefiniranem času in prostoru nekje nad nami. Po eni strani se zdi, da je vse jasno (jadralni padalci), po drugi strani pa dejansko ne vemo nič od tega, kar lahko razberemo neposredno.

Ostali dve fotografiji je komisija iz ožjih izborov posameznih članov določila po skupnem pogovoru.

Dušanova je tudi tretja zmagovalna fotografija ki presega klasično popotniško fotografijo s svojo dosledno izvedbo. Hladne barve govorijo o nam neprijaznem okolju, rdeči kajaki pa v njem izstopajo, na nek način so tujki v tem okolju, a hkrati iz slike tudi že počasi odhajajo in kmalu v tem prizoru ne bo več neposredne človekove prisotnosti.

Druga po izboru žirije je nagrajena črno-bela low-key fotografija, ki presega pogosto banalno všečnost barvnih sončnih vzhodov in zahodov. Morda je bolj fotografov namig o bližnji prihodnosti (sestop) in bolj oddaljeni in s tem tudi bolj negotovi prihodnosti, kot o nedavni preteklosti (uspešen vzpon) obeh akterjev in verjetno tudi fotografa. Od vseh fotografij, prispelih na letošnji natečaj, je ta vsebinsko najbolj odprta za asociacije, od opazovalca s svojo tesnobnostjo bolj zahteva da jo ta občuti, kot da jo zgolj vidi. Njen avtor je Jaka Močivnik

 

Čestitamo!!!